هدف ازاین پژوهش مدلیابی ساختاری روابط رهبری تحولی برایجاد سازمان یادگیرنده بانقش میانجی تسهیم دانش درشرکت برق منطقهای آذربایجان میباشد. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت روش انجام کار، توصیفی- همبستگی و مبتنیبرمدلسازی معادلات ساختاری میباشد. جامعه موردنظر دراین مطالعه، کلیه کارکنان شرکت برق منطقهای آذربایجان بتعداد 1307 نفر و درسطح سه استان (آذربایجانشرقی، آذربایجانغربی و اردبیل) میباشد. نمونه آماری ازطریق جدول مورگان بتعداد 297 نفر بهروش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شدهاست. ابزار مورد استفاده دراین پژوهش پرسشنامههای استاندارد ابعاد سازمان یادگیرنده واتکینز ومارسیک(DLOQ)و چندعاملی رهبری تحولی باس وآولیو(MLQ)و تسهیم دانش دیکسون میباشد. بهمنظور تحلیل دادهها و آزمون فرضیه تحقیق ازمدل معادلات ساختاری(SEM)و نرمافزار AMOS استفاده شده است. نتایج نشان داد رهبری تحولی برایجاد سازمان یادگیرنده بانقش میانجی تسهیم دانش تأثیر معناداری دارد؛ بنابراین رهبری تحولی بامیانجیگری تسهیم دانش منجر به تسهیل و پیشبرد ایجاد سازمان یادگیرنده درشرکت برق منطقهای آذربایجان خواهد گردید.
Yari Haj Atalo J, Abbasgholizadeh M, Maleki Avarsin S. Examining the mediating role of knowledge sharing in explaining transformational leadership relationships with the creation of a learning organization in the Azerbaijan Regional Electric Company.. Quarterly Journal of Energy Policy and Planning Research 2022; 8 (1) : 6 URL: http://epprjournal.ir/article-1-1079-fa.html
یاری حاج عطالو جهانگیر، عباسقلی زاده محمد، ملکی آوارسین صادق. آزمون نقش واسطهای تسهیم دانش در تبیین روابط رهبری تحولی با ایجاد سازمان یادگیرنده در شرکت برق منطقهای آذربایجان. فصلنامه پژوهش های سیاست گذاری وبرنامه ریزی انرژی. 1401; 8 (1) :98-125