[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
شناسنامه نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
آمار نشریه::
مقالات آخرین شماره::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..

..
a2b851df84036a7
..
:: دوره 6، شماره 4 - ( 11-1399 ) ::
جلد 6 شماره 4 صفحات 228-207 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر برند مکان بر جذابیت سرمایه‌گذاری: مطالعه موردی صنعت گاز ایران
علی جوانی ، صمد عالی* ، علیرضا بافنده زنده ، یعقوب علوی متین
دانشکاه آزاد اسلامی واحد تبریز
چکیده:   (2315 مشاهده)
محققان، تئوری برند مکان را به‌صورت پویا برای انعکاس هویت مکان و جذب و حفظ سرمایه توسعه داده‌اند تا بتوانند با این راهبرد در بلندمدت به توسعه دست یابند. این پژوهش قصد دارد مدل فراگیری برای ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری از طریق برند مکان را در صنعت گاز ایران ارائه نماید. در این پژوهش، مدیران اجرایی و کارشناسان شرکت ملی گاز با تکمیل 300 پرسشنامه به روش نمونه‌گیری در دسترس در پژوهش شرکت کردند. سپس روایی سازه‌ها بررسی‌شده و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرون باخ، پایایی مرکب و متوسط واریانس تبیین شده، تأیید گردید. همچنین فرضیه‌ها به روش معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. براساس یافته‌های پژوهش، هویت برند مکان اثر مستقیم و تصویر برند مکان از طریق هویت مکان اثر غیرمستقیمی مثبت بر جذابیت سرمایه‌گذاری دارد. هویت برند مکان و تصویر آن برهمدیگر اثر متقابل پویا داشته و می‌توانند جذابیت سرمایه‌گذاری را به میزان 78% تبیین نمایند.
واژه‌های کلیدی: برند مکان، تصویر برند مکان، هویت برند مکان، جذابیت سرمایه‌گذاری، صنعت گاز
متن کامل [PDF 609 kb]   (455 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/3/4 | پذیرش: 1399/9/24 | انتشار: 1399/11/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javani A, Aali S, Bafandeh Zendeh A, Alavimatin Y. Investigation the Impact of Interaction among Identity and Image of Place Brand on Investment Attractiveness. Quarterly Journal of Energy Policy and Planning Research 2021; 6 (4) :207-228
URL: http://epprjournal.ir/article-1-804-fa.html

جوانی علی، عالی صمد، بافنده زنده علیرضا، علوی متین یعقوب. اثر برند مکان بر جذابیت سرمایه‌گذاری: مطالعه موردی صنعت گاز ایران. فصلنامه پژوهش های سیاست گذاری وبرنامه ریزی انرژی. 1399; 6 (4) :207-228

URL: http://epprjournal.ir/article-1-804-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 4 - ( 11-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پژوهش های برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی Journal of Energy Planning And Policy Research
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645