محققان، تئوری برند مکان را بهصورت پویا برای انعکاس هویت مکان و جذب و حفظ سرمایه توسعه دادهاند تا بتوانند با این راهبرد در بلندمدت به توسعه دست یابند. این پژوهش قصد دارد مدل فراگیری برای ایجاد جذابیت سرمایهگذاری از طریق برند مکان را در صنعت گاز ایران ارائه نماید. در این پژوهش، مدیران اجرایی و کارشناسان شرکت ملی گاز با تکمیل 300 پرسشنامه به روش نمونهگیری در دسترس در پژوهش شرکت کردند. سپس روایی سازهها بررسیشده و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرون باخ، پایایی مرکب و متوسط واریانس تبیین شده، تأیید گردید. همچنین فرضیهها به روش معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. براساس یافتههای پژوهش، هویت برند مکان اثر مستقیم و تصویر برند مکان از طریق هویت مکان اثر غیرمستقیمی مثبت بر جذابیت سرمایهگذاری دارد. هویت برند مکان و تصویر آن برهمدیگر اثر متقابل پویا داشته و میتوانند جذابیت سرمایهگذاری را به میزان 78% تبیین نمایند.
Javani A, Aali S, Bafandeh Zendeh A, Alavimatin Y. Investigation the Impact of Interaction among Identity and Image of Place Brand on Investment Attractiveness. Quarterly Journal of Energy Policy and Planning Research 2021; 6 (4) :207-228 URL: http://epprjournal.ir/article-1-804-fa.html