[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
شناسنامه نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
آمار نشریه::
مقالات آخرین شماره::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..

..
a2b851df84036a7
..
:: دوره 6، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 227-195 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان برای خودروهای برقی در کشور
الهام اله مرادی ، سعید میرزامحمدی* ، علی بنیادی نائینی ، علی ملکی
دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (4605 مشاهده)
افزایش آلودگی زیست محیطی ناشی از سوخت خودروها و محدودیت منابع سوخت های فسیلی موجب شده تا گرایش به سمت تولید خودروهای برقی بیشتر شود. در ایران استفاده از خودروهای برقی نیاز به مطالعه بیشتری در زمینه عرضه و تقاضای این محصول داشته و  فارغ از بحث عرضه، استفاده از خودروهای برقی نیاز به درک بهتر از نیازها، خواسته ها و سلایق مصرف کنندگان را نیز دارد. در این پژوهش از رویکرد یکپارچه، که حاصل ترکیب روش تجربه انتخاب با مدل عامل بنیان می باشد، به مدلسازی و شبیه سازی تمایلات مصرف کنندگان پرداخته شده است. جامعه آماری در این پژوهش، کلیه دارندگان گواهینامه رانندگی در کشور است. با روش نمونه گیری تصادفی، داده ها با پرسشنامه ایی شامل هشت مجموعه انتخاب از 412 نمونه گردآوری شدند. جهت تحلیل داده ها از مدل لاجیت شرطی و شبیه سازی استفاده شده است. نتایج رویکرد یکپارچه، نشان می دهد که مشوق های دولتی بیش از سایر ویژگی های خودروی برقی بر تمایل به استفاده از آن تاثیر گذار است. همچنین ویژگی های قیمت، سرعت و مدت زمان شارژ در اولویت های بعدی مصرف کنندگان قرار دارد. توجه به ویژگی های فوق می تواند به سیاستگذاران و تولیدکنندگان خودرو در زمینه بکارگیری ویژگی های جدید و یا بهتری نسبت به گذشته، کمک کند.
واژه‌های کلیدی: روش تجربه انتخاب، مدل عامل بنیان، قیمت گذاری رفتاری، شبیه سازی، خودروی برقی
متن کامل [PDF 618 kb]   (953 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1399/2/23 | انتشار: 1399/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Allahmoradi E, Mirzamohammadi S, Bonyadi Naeini A, Maleki A. Factors Affecting the Willingness of Consumers to Pay for Electric Cars in the Country. Quarterly Journal of Energy Policy and Planning Research 2020; 6 (1) :195-227
URL: http://epprjournal.ir/article-1-767-fa.html

اله مرادی الهام، میرزامحمدی سعید، بنیادی نائینی علی، ملکی علی. عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان برای خودروهای برقی در کشور. فصلنامه پژوهش های سیاست گذاری وبرنامه ریزی انرژی. 1399; 6 (1) :195-227

URL: http://epprjournal.ir/article-1-767-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پژوهش های برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی Journal of Energy Planning And Policy Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4660