[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
جلد 6 شماره 1 صفحات 195-227 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان برای خودروهای برقی در کشور
الهام اله مرادی، سعید میرزامحمدی، علی بنیادی نائینی، علی ملکی
دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده:   (90 مشاهده)
افزایش آلودگی زیست محیطی ناشی از سوخت خودروها و محدودیت منابع سوخت های فسیلی موجب شده تا گرایش به سمت تولید خودروهای برقی بیشتر شود. در ایران استفاده از خودروهای برقی نیاز به مطالعه بیشتری در زمینه عرضه و تقاضای این محصول داشته و  فارغ از بحث عرضه، استفاده از خودروهای برقی نیاز به درک بهتر از نیازها، خواسته ها و سلایق مصرف کنندگان را نیز دارد. در این پژوهش از رویکرد یکپارچه، که حاصل ترکیب روش تجربه انتخاب با مدل عامل بنیان می باشد، به مدلسازی و شبیه سازی تمایلات مصرف کنندگان پرداخته شده است. جامعه آماری در این پژوهش، کلیه دارندگان گواهینامه رانندگی در کشور است. با روش نمونه گیری تصادفی، داده ها با پرسشنامه ایی شامل هشت مجموعه انتخاب از 412 نمونه گردآوری شدند. جهت تحلیل داده ها از مدل لاجیت شرطی و شبیه سازی استفاده شده است. نتایج رویکرد یکپارچه، نشان می دهد که مشوق های دولتی بیش از سایر ویژگی های خودروی برقی بر تمایل به استفاده از آن تاثیر گذار است. همچنین ویژگی های قیمت، سرعت و مدت زمان شارژ در اولویت های بعدی مصرف کنندگان قرار دارد. توجه به ویژگی های فوق می تواند به سیاستگذاران و تولیدکنندگان خودرو در زمینه بکارگیری ویژگی های جدید و یا بهتری نسبت به گذشته، کمک کند.
واژه‌های کلیدی: روش تجربه انتخاب، مدل عامل بنیان، قیمت گذاری رفتاری، شبیه سازی، خودروی برقی
متن کامل [PDF 618 kb]   (35 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1399/2/23 | انتشار: 1399/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Allahmoradi E, Mirzamohammadi S, Bonyadi Naeini A, Maleki A. Factors Affecting the Willingness of Consumers to Pay for Electric Cars in the Country. Quarterly Journal of Energy Policy and Planning Research. 2020; 6 (1) :195-227
URL: http://epprjournal.ir/article-1-767-fa.html

اله مرادی الهام، میرزامحمدی سعید، بنیادی نائینی علی، ملکی علی. عوامل موثر بر تمایل به پرداخت مصرف کنندگان برای خودروهای برقی در کشور. فصلنامه پژوهش های سیاست گذاری وبرنامه ریزی انرژی. 1399; 6 (1) :195-227

URL: http://epprjournal.ir/article-1-767-fa.html



دوره 6، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پژوهش های برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی Journal of Energy Planning And Policy Research
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4162