هدف از پژوهش حاضر ارزیابی ارتباط فاکتورهای موفقیت اطلاعات و هوشمندی کسب وکار در صنعت (شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ) و اولویتبندی آنها با استفاده از فرایند تحلیل شبکهای میباشد. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش تحقیق، توصیفی میباشد. جامعه آماری شامل کارکنان رسمی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ـمعاونت اجرایی شمال غرب ـ در بهار سال 1396 به تعداد 561 نفر میباشد. پژوهش براساس دادههای جمعآوری شده از 228 تن از آزمودنیها، براساس فرمول کوکران با روش نمونهگیری طبقهای نسبی انجام گرفتهاست. دادهها با استفاده از پرسشنامه، جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج حاصل از شناسایی و اولویتبندی عوامل موفقیت اطلاعات و هوشمندی در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نشان داد که اولویتهای عوامل موفقیت اطلاعات در هوشمندی کسب وکار (شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ)، که میبایست در سیاستگذاری اعمال شوند، عبارتند از: هماهنگی، احساس تعلق سازمانی، زیر ساخت فناوری اطلاعات، اطلاعات مازاد، آموزش، ظرفیت اطلاعاتی و ظرفیت فناوری اطلاعات.
Rah-Chamani A, Ghasemi A, Khoshsima S. Information Success Factors and Business Intelligence: Case of Tehran Electricity Distribution Company. Quarterly Journal of Energy Policy and Planning Research 2020; 6 (1) :229-249 URL: http://epprjournal.ir/article-1-589-fa.html
راه چمنی احمد، قاسمی اللهیار، خوش سیما سپیده. فاکتورهای موفقیت اطلاعات و هوشمندی کسب وکار: مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ. فصلنامه پژوهش های سیاست گذاری وبرنامه ریزی انرژی. 1399; 6 (1) :229-249