فاکتورهای موفقیت اطلاعات و هوشمندی کسب وکار: مطالعه موردی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ
|
احمد راه چمنی ، اللهیار قاسمی* ، سپیده خوش سیما |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین |
|
چکیده: (2650 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر ارزیابی ارتباط فاکتورهای موفقیت اطلاعات و هوشمندی کسب وکار در صنعت (شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ) و اولویتبندی آنها با استفاده از فرایند تحلیل شبکهای میباشد. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش تحقیق، توصیفی میباشد. جامعه آماری شامل کارکنان رسمی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ـ معاونت اجرایی شمال غرب ـ در بهار سال 1396 به تعداد 561 نفر میباشد. پژوهش براساس دادههای جمعآوری شده از 228 تن از آزمودنیها، براساس فرمول کوکران با روش نمونهگیری طبقهای نسبی انجام گرفتهاست. دادهها با استفاده از پرسشنامه، جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج حاصل از شناسایی و اولویتبندی عوامل موفقیت اطلاعات و هوشمندی در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نشان داد که اولویتهای عوامل موفقیت اطلاعات در هوشمندی کسب وکار (شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ)، که میبایست در سیاستگذاری اعمال شوند، عبارتند از: هماهنگی، احساس تعلق سازمانی، زیر ساخت فناوری اطلاعات، اطلاعات مازاد، آموزش، ظرفیت اطلاعاتی و ظرفیت فناوری اطلاعات.
|
|
واژههای کلیدی: موفقیت اطلاعات، هوشمندی کسب وکار (هوش تجاری)، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ |
|
متن کامل [PDF 544 kb]
(706 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/12/21 | پذیرش: 1398/1/29 | انتشار: 1399/3/10
|
|
|
|