[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
شناسنامه نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
آمار نشریه::
مقالات آخرین شماره::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..

..
a2b851df84036a7
..
:: دوره 4، شماره 1 - ( 3-1397 ) ::
جلد 4 شماره 1 صفحات 219-193 برگشت به فهرست نسخه ها
تجاری‌سازی ایده‌های کارآفرینانه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
فواد ظریفی ، مرتضی موسی خانی* ، عادل آذر ، مهدی الوانی
دانشگاه آزاد قزوین
چکیده:   (3585 مشاهده)
یکی از دلایل اصلی پیشرفت سریع  فناوری در کشورهای صنعتی،  توجه به فرایند تجاری‌سازی نتایج تحقیقات داخلی آن کشورها بوده است. در این کشورها،  ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از طریق مدیریت تحقیق و توسعه، خلق درون‌زای  فناوری، تکمیل چرخه تحقیقات تا بازار و  تجاری‌سازی می‌باشد. از این رو، چالش روزافزون رقابت در اقتصاد جهانی،کشورها را وادار به بازبینی رویکردهای خود در توسعه اقتصادی کرده و باید گفت امروزه بنای اصلی مزیت رقابتی و توسعه اقتصادی، کارآفرینی و توسعه کسب وکارهای دانش‌بنیان و نوآور است. یکی از حوزه‌های بازبینی و اصلاح امور، در زمینه مصرف انرژی می‌باشد. در سال‌های اخیر، حمایت از گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران مورد تاکید قرار گرفته است، زیرا تا زمانی که نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ  روش‌های اصلی برای تامین انرژی امروز محسوب شوند، این منابع جوابگوی نیازهای آینده نخواهند بود. بنابراین، بهترین روش برای حل مشکل انرژی، جلوگیری از تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار دی اکسید کربن، سرمایه‌گذاری عظیم در منابع انرژی تجدیدپذیر بر حسب مبانی تحقیقات و توسعه خواهد بود. با توجه به موارد بیان‌شده، این مساله پژوهشی مطرح می‌شود که برای موفقیت در تجاری‌سازی و درآمدزایی از  طرح  انرژی‌های تجدیدپذیر توجه به چه شاخص‌هایی از اهمیت برخوردار است. برای پاسخ به این  سؤال، از روش تحقیق کیفی و ابزار مصاحبه برای گردآوری اطلاعات از شرکت‌های فعال در این حوزه استفاده شد. با مصاحبه با خبرگان و متخصصان  فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، این نتیجه حاصل شد که مقوله‌های ضرورت  اجتماعی، مشتریان بدعت‌جو ، تمایل نسبت به ایده‌های کارآفرینانه، بازارسنجی به عنوان شرایط علّی بر تجاری‌سازی طرحهای انرژی تجدیدپذیر تاثیر دارد و با در نظر گرفتن شرایط مداخله‌گر و زمینه‌ای با راهبردهایی همچون ترغیب مشتری، عوامل تجاری‌سازی، ارائه ارزش پیشنهادی و رشد نوآورانه، ایجاد جریان درآمدی از انرژی‌های تجدیدپذیر میسر می‌شود.
 
واژه‌های کلیدی: تجاری‌سازی، ایده‌های کارآفرینانه، انرژی‌های تجدیدپذیر، کارآفرینی
متن کامل [PDF 343 kb]   (2591 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/5/13 | پذیرش: 1396/9/28 | انتشار: 1397/8/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarifi S F, Moosakhani M, Azar A, Alvani S M. Commercialization of Entrepreneurial Ideas in the Renewable Energy Industry. Quarterly Journal of Energy Policy and Planning Research 2018; 4 (1) :193-219
URL: http://epprjournal.ir/article-1-284-fa.html

ظریفی فواد، موسی خانی مرتضی، آذر عادل، الوانی مهدی. تجاری‌سازی ایده‌های کارآفرینانه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر . فصلنامه پژوهش های سیاست گذاری وبرنامه ریزی انرژی. 1397; 4 (1) :193-219

URL: http://epprjournal.ir/article-1-284-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 1 - ( 3-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله پژوهش های برنامه ریزی و سیاستگذاری انرژی Journal of Energy Planning And Policy Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645